niedziela, 31 grudnia 2017

Jak grać Lulu - Poradnik - League of Legends

Witam wszystkich ambitnych graczy, których zainteresował poradnik do jednej z moich ulubionych postaci, którą jest mała wiewiórka Lulu. Na początku chciałbym wam złożyć najszczersze życzenia noworoczne aby rok 2018 był dla nas wszystkich jeszcze lepszy niż ten który dzisiaj się kończy. Przede wszystkim życzę wam dużo zdrowia i spełnienia najskrytszych marzeń.

Rola Lulu polega przede wszystkim na defensywnym wsparciu swojej drużyny za pomocą tarcz, podnoszenia statystyki prędkości ruchu oraz pomaganiu w ucieczce przed przeciwnikiem za pomocą trafienia go spowolnieniem. Jest to bardzo wszechstronna postać, ponieważ we wczesnej fazie gry dysponuje bardzo silnymi umiejętnościami, które na pewno zabolą przeciwnika. Mimo to, żeby grać nią dobrze trzeba nabrać trochę doświadczenia, ze względu na mała ilość zdrowia. Musimy zrozumieć na ile możemy sobie pozwolić grając nią. Dla mnie przesiadka z Nautilusa, Thresha i Blitzcranka na Lulu nie była łatwa, przyzwyczaiłem się po prostu do grania tankami.

1. Często używaj tarczy na sojuszniku, zabiera ona stosunkowo mało many. Nie używaj jej tylko w ostatnim momencie przed jego zgonem. Ważne jest to, aby Twój ADC miał poczucie tego, że ktoś go chroni.

2. Ulti czasami podobnie jak tarcze lepiej rzucić na początku niż czekać na odpowiedni moment. Bardzo dużo razy się na tym przejechałem, czego skutkiem była śmierć strzelca grającego u mego boku. Zdarza się nawet najlepszym.

3. "W" używajcie "W". Bardzo dużo razy się spotkałem, że ludzie grający Lulu, praktycznie nie używają tej umiejętności na swoim sojuszniku. Tak jakby dla nich ta umiejętność była tylko polimorfią, a przecież ma dwa świetne zastosowania.

4. Osobiście lubię grać postaciami, które bardzo szybko biegają więc składam na nią Buty Ruchliwości, dzięki czemu nie muszę się martwić, że któryś z przeciwników bez większego wysiłku mnie dogoni. A w razie czego mam dodatkowe "W".

5. Totemy kontroli, zawsze będę o tym pisał. Niby jest to logiczne, ale grając solo odnoszę wrażenie, że tylko ja je stawiam. Było paru ciekawych gości, którzy mówili, że totemy to sprawa supporta.

sobota, 30 grudnia 2017

Jak grać Blitzcrankiem? - Poradnik - League of Legends

Witam w kolejnym poradniku, w którym postaram się krótko, zwięźle i w miarę na temat opowiedzieć wam jak ja gram Blitzcrankiem. Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że jest to bohater nie wymagających nadzwyczajnych umiejętności, jednak to co wczoraj mnie spotkało podczas zwykłej normalnej gry jako ADC u boku pewnego Blitza, zainspirowało do napisania tego poradnika.

1. Trzeba wywierać nim presje na przeciwnikach, wrogi ADC musi się bać podejść do creep'ów. Rzecz jasna jeśli mamy taką możliwość, czasami się po prostu nie da (Morgana, Ezreal).

2. Używajmy graba w takim momencie, aby był on dla przeciwnika jak najmniej przewidywalny.

3. Czasami lepiej spokojnie poczekać na błąd ze strony przeciwnika, żeby upolować go naszym grabem. Niektórzy nie mają w ogóle cierpliwości do spokojnej gry, wystarczy to wykorzystać na naszą korzyść. A Blitz akurat do tego się świetnie nadaje.

4. Zmiana trinketa na czerwony od razu po zakupie wardownicy (Kamień Widzenia). Dobrze użyty czerwony trinket daje duża swobodę naszemu junglerowi.

5. Starać się grabować tzw. papierowych
bohaterów jak np. Twisted Fate, Ashe, Oriana. Są to postacie bez mechanizmu ucieczki, nie odskoczą Ci swoją umiejętnością jak Malaphite, Lee Sin czy Ezreal jeśli nie mają błysku.

6. W wolnej chwili możemy spróbować pomóc na midzie, jeśli oczywiście pozwala na to sytuacja.

7. Umieszczanie wardów na samej krawędzi krzaka, żeby móc widzieć jak największy obszar.


środa, 27 grudnia 2017

Czy warto grać mainem? - League of Legends

Dzisiaj postaram się odpowiedzieć wam na bardzo ważne pytanie, które zadał mi wczoraj jeden z młodszych kolegów. Mianowicie czy warto grać swoim mainem czy może lepiej próbować wszystkimi bohaterami po kolei?


Osobiście zalecałbym wam na początku znalezienie swojej ulubionej postaci, w moim wypadku był to Blitzcrank. Grałem oczywiście wieloma innymi bohaterami ale gra żadnym z nich nie sprawiała mi takiej frajdy jak właśnie gra Blitzem. No i tak sobie nim grałem mecz za meczem aż w końcu postanowiłem pograć czymś innym. Wybór padł na Janne. W pierwszym meczu nie miałem w ogóle wyczucia do tej bohaterki, strasznie mnie to irytowało bo przeciwnicy robili na BOTlejnie z nami co chcieli. I wtedy uświadomiłem sobie, że doświadczenie jakie zdobyłem podczas 500~ gier Blitzcrankiem daje mi taką samą przewagę nad przeciwnikiem, jakie dawało mojemu wrogowi w momencie gdy to ja grałem Janna pierwszy raz. Oczywiście normale są po to żeby ćwiczyć ale stanowczo odradzam podczas rozgrywki rankingowej wybieranie bohatera na podstawie np. strony z counterpickami, którym mamy rozegrane 3 gry. Wydaje mi się, że żeby czuć daną postać trzeba wbić ten 6-7 poziom maestrii, wtedy możemy coś już próbować.

Który z bohaterów jest waszym mainem? I dlaczego wasz wybór padł właśnie na niego?


wtorek, 26 grudnia 2017

BOT Lane - Najlepsze pary bohaterów - League of Legends

Witajcie! Jako, że prawie całą moją karierę w League of Legends spędziłem na dolnej alei (5 lat grania praktycznie na samym BOTlejnie), postanowiłem wam przedstawić moim zdaniem najlepsze pary bohaterów na tą linie wraz z krótkim opisem, dlaczego właśnie te pary stały się moimi ulubionymi.


Vayne + Thresh - Bardzo mocny BOT, zwłaszcza jeśli mamy dobrego Thresh'a. Przeciwnicy czują zagrożenie ze względu na hak, który jeżeli zostanie rzucony w odpowiednim momencie potrafi wyrządzić naprawdę wiele szkód. Presja, którą wywiera hak Thresh'a pozwala na dość swobodne farmienie się Vayne, dzięki czemu o wiele szybciej ma ona możliwość zakupu odpowiednich przedmiotów.

Lucian + Braum - Umiejętności pasywne Luciana i Brauma dają świetne połączenie czego efektem końcowym jest zestunowanie przeciwnika. Moim zdaniem są to bohaterowie wręcz stworzeni do grania na jednej linii. Bez wątpienia dodatkowym atutem w tej parze jest tarcza Brauma, która bardzo skutecznie chroni przed wrogimi obrażeniami pozwalając Lucianowi na swobodne zadawanie obrażeń przeciwnikowi znajdującemu się tuż przed tarczą.

Jinx + Leona - Kontrola tłumu jaką zapewniają umiejętności Leony w połączeniu z prędkością ataku Jinx dają naprawdę fajne połączenie. Dobrze chroniona przez Leonę Jinx (co wcale nie jest takie trudne) ma możliwość zadania naprawdę olbrzymich obrażeń podczas teamfightu. Ze względu na prędkość poruszania się po zdobyciu killa bądź asysty jest ona bardzo mobilna, co umożliwia bezproblemowe dogonienie uciekającego przeciwnika bądz też ucieczkę przed szarżującym w naszą stronę wrogiem.

Draven + Blitzcrank - Tej pary chyba nikomu nie trzeba jakoś szczegółowo przedstawiać. Blitzcrank przyciąga, podrzuca, używając ulti nakłada efekt wyciszenia dzięki czemu złapany przeciwnik nie jest w stanie nawet użyć błysku a o dalszej ucieczce nawet nie wspomnę. Po czym Draven po prostu rzuca swoimi toporami zając gigantyczne obrażenia (Chyba największe ze wszystkich AD carry) i zgarniając dodatkowe sztuki złota za zabójstwo przeciwnika, co daje mu przewagę w goldzie nad wrogim strzelcem.

A wy jakie pary bohaterów (strzelec + wsparcie) najbardziej lubicie?





poniedziałek, 25 grudnia 2017

Świąteczne granie - Promocja na skórki - LoL

Jak wam mijają święta? Graliście coś? Czy może święta spędzacie z rodziną przy wigilijnym stole? Ja właśnie wróciłem do domu, mam zamiar teraz trochę odpocząć od jedzenia i pograć w moją ulubioną grę.

Riot z okazji świąt przygotował dla nas kolejną przecenę skórek i bohaterów, która potrwa do 29 grudnia. Zobaczcie co tym razem zostało przecenione.


Ashe Maruderka - Marauder Ashe - 750 RP - 375 RP
Basenowa Fiora - Pool Party Fiora - 1350 RP - 675 RP
Swain z Bilgewater - Bilgewater Swain - 720 RP - 360 RP
Rengar Łowca Głów - Headhunter Rengar - 975 RP - 487 RP


LeBlanc
- 790 RP - 395 RP
Gragas - 790 RP - 395 RP
Rek'Sai -
975 RP - 487 RP
Jayce -
975 RP - 487 RP

sobota, 23 grudnia 2017

Życzenia Przywoływaczy!

Witam serdecznie. Jako, że święta rozpoczynają się już jutro chciałbym wam przywoływaczom życzyć samych wygranych gier rankingowych, mniej mało ogarniętych graczy w drużynie, dużo giftów, dużo punktów zdrowia, nie kończącej się many oraz mniej nieudanych błysków przez ścianę. Więcej smoków, więcej wardów na mapie, aby Baron Nashor zawsze należał do was. Życzę wesołych i spokojnych świąt wszystkim czytającym ten post. Powodzenia w nowym roku i nowym sezonie.


wtorek, 19 grudnia 2017

Najczęściej popełniane błędy w League of Legends

Witajcie, na dziś przygotowałem artykuł dla początkujących graczy League of Legends, w którym postaram się uświadomić nowych przywoływaczy z niskich dywizji jakie błędy najczęściej zdarza im się popełniać.

Zacznę może od pierwszego elementu z którym spotyka się każdy gracz rozpoczynający rozgrywkę, mam na myśli pokój wyboru postaci w którym bardzo często dochodzi do awantur kto idzie na jaką linie. Jeżeli linia na która tak bardzo chciałeś iść została zajęta przez innego gracza, nie kłóć się z nim to nie przyniesie nic dobrego dla drużyny (jak to się mówi bądź mądrzejszy). Radziłbym Ci spróbować dostosować się do reszty graczy zamiast wybierać na siłę bohatera, którym chciałeś zagrać i iść np. na double TOPa. To nie ma sensu. Spróbuj czegoś innego, czegoś nowego jeśli nie możesz w tej grze mieć akurat tej pozycji, którą chciałeś. Aby piąć się w górę po szczeblach dywizji musisz nauczyć się porozumiewać z ludźmi, z którymi stanowisz drużynę. A wnoszenie do niej negatywnych emocji w postaci kłótni na pewno nie przyniesie nic dobrego.

1. Obserwuj mini-mapę, musisz mieć na nią oko przez praktycznie całą grę.
2. Pamiętaj, lepiej jest nie zabić i nie paść niż zabić i paść. Dzięki temu, że przeciwnik zdobył na Tobie zabójstwo zyskuje on przewagę nad resztą Twojej drużyny.
3. Nie używaj błysku jeśli wiesz, że na pewno padniesz, może się przydać za chwilę o wiele bardziej. U wielu graczy użycie flasha jest odruchem, nad którym nie każdy jest w stanie zapanować i gdy czują zagrożenie używają go niemalże automatycznie.
4. Miej świadomość, że bardziej doświadczony przeciwnik będzie nie raz celowo prowokował Cię do szarży na niego, aby ułatwić ganka swojemu junglerowi. Musisz nauczyć się odróżniać kiedy przeciwnik robi to celowo.
5. Używanie wardów. Nie tylko SUPPORT stawia wardy, im więcej ich macie na mapie tym lepiej dla całej drużyny.
6. Grając jako wsparcie po zakupie Kamienia Widzenia (Wardownica), warto zmienić Talizman na czerwony do niszczenia wrogich totemów.
7. Wykonujcie cele mapy tak często jak to możliwe, zabijanie smoków bardzo ułatwia późniejszą fazę gry.
8. Na rozgrywki rankingowe wybierajcie postacie, którymi naprawdę czujecie się pewnie i są to postacie którymi macie największe doświadczenie.
9. Pomagajcie swojemu junglerowi zdobyć pierwszego buffa, dzięki temu będzie mu łatwiej zgankować kogoś ponieważ zostanie mu więcej punktów życia po wyczyszczeniu jungli.
10. Używajcie pingów aby zasygnalizować koledze z drużyny nadchodzące zagrożenie. On zajęty farmieniem albo walką może nie zauważyć zbliżającego się niebezpieczeństwa.
11. Lepiej się nie odzywać niż komuś ubliżać, po co się denerwować? Szkoda Twoich nerwów.
12. Walczyć z przeciwnikami starajcie się chodzić całą drużyną. Nie zawsze jest to możliwe, ale gdy bijecie się 4 na 5ciu szanse na wygraną walkę są bardzo małe. To tak jakbyście grali z AFKerem.

Co sądzicie na temat tych najczęściej popełnianych błędów o których napisałem w tym artykule? Może chcielibyście dodać coś od siebie?

poniedziałek, 18 grudnia 2017

Nowy Tryb Turniejowy - 10 PORAD DLA DRUŻYNY - League of Legends

Witajcie Przywoływacze! W ostatnim poście pisałem o tym jak poszły nam pierwsze starcia w trybie turniejowym, z których ciężko być zadowolonym. Jako, że nie ma co dłużej płakać nad rozlanym mlekiem postanowiłem napisać kilka porad, które będę próbował wcielić w życie wraz z moją drużyną na następnych rozgrywkach.


Po dokładnym przeanalizowaniu naszego pierwszego meczu mogę powiedzieć, że z perspektywy widza wcale nie wyglądaliśmy jakbyśmy stanowili drużynę. Nawet pokusiłbym się o stwierdzenie, że wyglądało to jakbyśmy grali bez TeamSpeaka. Tak naprawdę był to nasz pierwszy poważny mecz w którym mieliśmy grać jako zespół. Nie chcę usprawiedliwiać naszej porażki, ale najważniejszą rzeczą w trybie turniejowym jest właśnie zgranie członków drużyny.

Teraz chciałbym przedstawić wam 15 porad, które również sam sobie muszę wbić do głowy.

1. Rozstawianie wardów i totemów kontroli w miejscach, których przeciwnik się nie spodziewa.
2. Niszczenie wardów, mogłem zniszczyć ich o wiele wiele więcej co mogło by dość mocno wpłynąć na przebieg gry.
3. Sprawniejsza komunikacja na TS
4. Skupianie się na swojej linii, zamiast patrzeć po innych alejach.
5. Nie próbować zaskoczyć przeciwnika cichym baronem, to był nasz gwóźdź do trumny.
6. Grajcie tylko swoimi pewnymi pickami, ja się na tym bardzo mocno przejechałem.
7. Jako, że każdy członek waszej drużyny może postawić jeden totem kontroli (i wypadałoby żeby tak zrobił), przypominajcie swoim sojusznikom gdy zauważycie, że totem który postawili został zniszczony.
8. Nie krytykujcie kolegi z drużyny za źle zagraną akcje. Po pierwsze dlatego, że nie chciał tego zrobić celowo a po drugie niekorzystnie wpłynie to na jego motywacje do gry.
9. Po udanym ganku na bocie od razu róbcie smoka, cele mapy są naprawdę mega istotne i bardzo pomocne.
10. Nie zaglądajcie do krzaków w których nie ma warda i waszych przeciwników na mapie.

A wam jak poszły rozgrywki w trybie turniejowym? Do przodu? W plecy?


niedziela, 17 grudnia 2017

Pierwsze starcia w trybie turniejowym - League of Legends

Witajcie, jako że dzisiaj przyszło nam rozegrać 2 mecze turniejowe postanowiłem podzielić się z wami swoją opinią na temat tego trybu. Jego wprowadzenie przez członków RIOTu uważam za naprawdę świetne posunięcie, ponieważ mobilizuje on członków chcących grać w drużynie do dyscypliny chociażby poprzez punktualność. Pierwszy mecz był przegrany i nie poszedł nam tak jak chcieliśmy głównie przez błędy, które popełniłem na początku gry. To był jeden z moich najgorszych meczy jakie zagrałem w ostatnim czasie. Ale dzięki takim chwilom zdaje sobie sprawę jak dużo jeszcze muszę się nauczyć. Drugi mecz natomiast nie był tak wymagający jak pierwszy i udało nam się go wygrać. Wnioski jakie wyciągnąłem po tych dwóch rozgrywkach są takie: żeby stanowić silną drużynę trzeba bardzo intensywnie ćwiczyć zgranie między jej członkami, dobra komunikacja też jest mega istotną sprawą. Warto również grać bohaterami, którymi naprawdę czujemy się pewni. Ja w pierwszym meczu nie doceniłem tego szczegółu co w bardzo dużej mierze przyczyniło się do naszej porażki w pierwszym meczu. Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu uda mi zrobić podczas rozgrywek dużo więcej niż dzisiaj. A wam jak poszło w nowym trybie turniejowym?

sobota, 16 grudnia 2017

S+ Supportem? Da się? DA SIĘ!

A tutaj kolejna miła niespodzianka (S+ Lulu) od kolegów z mojej losowo dobranej drużyny. Jednak nie każdy gracz lola to dziecko, które pluje nienawiścią przez internet. Pozdrawiam kolegów z tamtego meczu, oby więcej takich losowych drużyn. Życzę wam samych wygranych.


piątek, 15 grudnia 2017

Zmiany zachodzące w patchu 7.24B - LoL

Dzień dobry dzisiaj chciałbym wam przedstawić najważniejsze zmiany w League of Legends, które wejdą w życie wraz z patchem 7.24B.


Wiec zaczynajmy:


TOP - Górna aleja

Aatrox - Zwiększenie podstawowych obrażeń z 68 do 70, zwiększone obrażenia z umiejętności Q oraz E.

Jayce - Zmniejszone obrażenia z Q oraz znacznie wydłużony cooldown na E.

Kayn - Zwiększony przyrost obrażeń oraz jeszcze większy wampiryzm zaklęć z umiejętności pasywnej.

Kled - Trochę zwiększony przyrost obrażeń oraz minimalnie zwiększona siła podstawowych ataków. Obrażenia z E również zostają znerfione.

Renekton - Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku oraz ich przyrost przypadający na level.

Teemo - Zmniejszony przyrost zdrowia oraz zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku.

Yasuo - Zwiększony przyrost odporności na magię. Zwiększone obrażenia zadawane z Q oraz dużo zwiększony zasięg ulti.

MID - Środkowa aleja

Azir - Zmniejszenie obrażeń zadawanych przez stawianych żołnierzy.

Cassiopeia - Q zabiera mniej many niż przed patchem oraz zwiększone dodatkowe obrażenia z E.

Corki - Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku oraz ich przyrost przypadający na level. Zmniejszone obrażenia na Q.

Katarina - Zmniejszone obrażenia z E.

Zoe - Kombo będzie odrobinę trudniejsze do wykonania.

BOT - Dolna aleja

Ezreal - Zmniejszony przyrost prędkości ataku.

Leona - Zmniejszone obrażenia zadawane z Q.

Miss Fortune - Czas odnawiania na E będzie teraz zwiększony na mniejszych poziomach.

Przedmioty

Tiamat - Troszkę zwiększone obrażenia od ataku.

Ząbkowany Sztylet - Zmniejszenie liczby punktów destrukcji.

Mroczne Ostrze Darktharru - Zmniejszenie liczby punktów destrukcji.

Ostrze Nocy - Zmniejszenie liczby punktów destrukcji.

Widmowe Ostrze Youmuu - Zmniejszenie liczby punktów destrukcji.





środa, 13 grudnia 2017

Słownik graczy LoLa - Poradnik dla początkujących

Witam was bardzo serdecznie, z tej strony najlepszy support Zabawmy Sie. Dzisiaj przy śniadaniu zdarzyło mi się powrócić myślami do wczorajszego dnia, w którym grałem na swoim noob koncie i miałem okazje zmierzyć się z innymi graczami na nieco niższej dywizji niż ta na której gram obecnie moim prawdziwym kontem. Mówię o tym ponieważ wydaje mi się, że wielu mało doświadczonych graczy z tamtej dywizji (Bronze/Silver/Unranked), których spotkałem wczorajszego dnia miało problem w ogóle zrozumieć o co mi chodzi gdy używałem powszechnie używanych skrótów w naszej ulubionej grze.

Tak więc dla takich jak oni postanowiłem stworzyć słownik z najczęściej używanymi skrótami z naszej ulubionej gry. Do dzieła:

AD - Attack Damage - obrażenia fizyczne zadawane przez postacie typu Master Yi, Lee Sin, Zed, Talon.

AS - Attack Speed - Prędkość ataku bohatera.

Armor - Obrona przed atakami fizycznymi. Im więcej masz armora tym mniej życia zabierać Ci będą postacie bijące z AD czyli: Master Yi, Lee Sin, Zed, Talon.

AP - Ability Power - obrażenia zadawane za pomocą mocy umiejętności. Czyli bardzo ważna statystyka dla bohaterów walczących magią jak np. Anivia, Oriana, Syndra, Kassadin, Lux.

B - oznacza "Back" czyli odwrót, powrót do bazy.

Backdoor - Tzw. wejście tylnymi drzwiami. Polega ono na próbie wejścia do bazy przeciwników, gdy tamci są zajęci robieniem czegoś innego po drugiej stronie mapy.

Bait - Prowokowanie przeciwnika do tego aby wpadł w zasadzkę naszej drużyny.

BG - Bad Game - zła gra, gra w której nie udało nam się dobrze zagrać, nieudany mecz z jakiegoś konkretnego powodu.

Blue - Niebieskie wzmocnienie z Golema, które zapewnia nam szybszą regenerację many oraz skrócenie czasu odnawiania się czarów.

Bottom - Bot - Dolna aleja.

Brb - Zaraz wracam

Build - Przedmioty, które będziemy budować na naszym bohaterze.

Burst - Zadanie jak największych obrażeń w jak najkrótszym czasie.

Bush - Krzaki w których możemy się schować przed przeciwnikiem.

Buff - Tymczasowy bonus do podniesienia statystyk bohatera.

Care - Uważaj.

CC - Crowd Controll - Kontrola tłumu - umiejętności wpływające negatywnie na prędkość poruszania się postaci.

Cd - Cooldown - Czas odnawiania się umiejętności.

CdR - Cooldown Reduction - Skrócenie czasu odnawiania się umiejętności.

Chemp/Chempion - Którakolwiek postać z gry.

Cs - Creep Score - Ilość zabitych stworów.

Farm - Farma - Zbieranie złota za pomocą zabijania stworów.

FB - First Blood - Pierwsze zabójstwo w całym meczu.

Feeder - Gracz, który ciągle umiera i w ten sposób staje się ciężarem dla całej drużyny, która dalej próbuje walczyć.

FFS - For Fuck Sake - nie spodobało mi się co w tym momencie zrobiłeś.

Focus - Skupienie swoich ataków na danym bohaterze. Focus Soraka oznacza, że musimy zabić Sorakę.

Gank - Niespodziewane odwiedzenie danej linii przez junglera.

GG - Good Game - Honorowe podziękowanie za przyjemny w rozgrywce mecz.

GJ - Good Job - Dobra robota.

GL&HF - Good Luck And Have Fun - Powodzenia i bawcie się dobrze.

Harras - Obijanie przeciwnika ciągłymi atakami, których nie może on uniknąć.

HP - Health Points - Punkty życia czyli nasze lub przeciwnika.

Item - Przedmiot kupiony podczas rozgrywki.

KS - Kill Steal - Chamska kradzież zdobytego fraga.

Top - Górna aleja.

Last Hit - Ostatni atak zadany bohaterowi lub stworowi. Osoba zadająca ostatni atak zbiera plon zabójstwa w postaci złota lub złota i fraga.

Leaver - Osoba, która opuszcza mecz jeszcze przed jego oficjalnym zakończeniem.

Middle - Mid - Środkowa aleja.

MP - Mana Points - Punkty many.

MR - Magic Resist - Obrona przed atakami magicznymi. Im więcej masz magic resista tym mniej życia zabierać Ci będą postacie, które zadają obrażenia magiczne jak np: Anivia, Oriana, Syndra, Kassadin, Lux.

OP - OverPowered - Bardzo silna postać, nie zbalansowana względem innych bohaterów.

Pot - Potion - Eliksir życia lub eliksir wzmacniający.

Pull - Prośba junglera o pomoc przy zabiciu pierwszego potwora w jungli.

Push - Czyli przepchnięcie linii ze stworami w kierunku bazy przeciwników.

RageQuit - Nagłe wyjście z gry pod wpływem silnych negatywnych emocji.

Red - Czerwone wzmocnienie z Golema, które zapewnia nam większe obrażenia oraz możliwość spowolnienia przeciwnika.

RP - Waluta w League of Legends, którą można zdobyć kupując za realne pieniądze.

Silence - Stan wyciszenia, który uniemożliwia użycie jakiejkolwiek umiejętności przez stosunkowo krótki czas.

SkillShot - Umiejętność, której kierunek ataku nadajemy za pomocą ruchu myszką.

Smurf - Nowe konto, na którym wbrew pozorom gra bardzo doświadczony gracz.

Miss/SS - Określenie, że nasz przeciwnik zniknął z naszego pola widzenia i nie wiemy gdzie obecnie się znajduje.

Survi - Przeżywalność postaci, która zwiększa się wraz z ilością zakupionych przedmiotów dodających punkty życia naszemu bohaterowi.

TP - Teleport.

WP - Well Player - Graliście dobrze, grałeś dobrze.

















wtorek, 12 grudnia 2017

Nowy tryb rywalizacji drużynowej - STARCIE

Witam wszystkich bardzo serdecznie, ja jestem Zabawmy Sie i chciałbym wam przedstawić coś co uważam, że was zainteresuje.

Wczoraj wieczorem administracja RIOT Games poinformowała nas o nowym trybie gry, który wejść w życie ma w 2018 roku. Co to za tryb? Chodzi o jeszcze lepszą rywalizacje drużynową, która startowałaby kilka razy w miesiącu.


Z wpisu członków RIOT Games wynika, że chcą oni stworzyć nowy tryb turniejowy STARCIE, który miałby polegać na tym, że w ciągu tygodnia zbieracie swoja drużynę aby w weekend rozegrać serie gier przeciwko zespołom znajdującym się na takim samym poziomie jak wy. Dzięki temu moglibyście walczyć o  awans w drabince do dalszych eliminacji a finalnie do walki o zwycięstwo w turnieju w którym poza tytułem zwycięscy są jeszcze bardzo ciekawe nagrody.

Celem tego trybu jest zapewnienie graczom poczucia uczestnictwa w profesjonalnym turnieju LoLa, w którym każdy mecz gra się do końca i jest on o najwyższa stawkę.

Jakie nagrody przewiduje RIOT dla zwycięzców turnieju? Tego na razie nie wiadomo ale osobiście przypuszczam, że zrobią to w odpowiedni sposób. Jak wszystko co do tej pory zrobili w tej wspaniałej grze.

A wy już macie pomysł kogo zwerbujecie do swojej drużyny?


Pozdrawiam, Zabawmy Sie



poniedziałek, 11 grudnia 2017

Poradnik JUNGLERa - 5 Porad jak stać się lepszym junglerem?

Cześć! Postanowiłem stworzyć ten poradnik dla junglerów, ponieważ mam nadzieje, że pewna część z was dozna olśnienia po przeczytaniu tego artykułu i pomyśli sobie "Oooo tak, on ma racje. Czemu wcześniej na ten szczegół nie zwracałem uwagi". A więc zaczynajmy:


1. Gra junglerem nie polega tylko na robieniu ganków, musisz również pilnować aby jungler przeciwników Cie nie odfarmił zbyt mocno. Jeżeli uda mu się zdobyć tyle doświadczenia, że będzie miał on nad Tobą przewagę 2 poziomów wtedy Twoja drużyna może mieć poważny problem. Napisałem może, ponieważ nie każdy potrafi wykorzystać zdobytą przewagę, zależy to od poziomu na jakim gracie.

2. Jeżeli od razu po rozpoczęciu rozgrywki każdy z graczy Twojej drużyny wykazuje się aktywnością, możecie spróbować jak najszybciej zrobić invade na jungle przeciwnika. Bardzo wiele osób od razu po rozpoczęciu rozgrywki daje po prostu mapclicka na blue/reda i przełącza klienta LOLa na przeglądarkę internetowa w celu przeglądania tablicy na facebooku czy ustawieniu playlisty z muzyka. Daje wam to duża szanse na zdobycie niby niehonorowego free fraga już na samym początku gry. Ale patrząc na to z drugiej strony poważny gracz nigdy nie lekceważy przeciwnika. A gdy zabijecie go już na samym początku może dostanie lekcje pokory i przestanie tak robić w przyszłości.

3. Warto rozmieszać totemy wizji na terenie jungli przeciwnika. Jest to niesamowite ułatwienie dla całej drużyny, ponieważ nasi sojusznicy wiedzą kiedy mniej więcej mogą spodziewać się ganka na swojej linii.

4. Gdy przymierzasz się do zgankowania którejś z alei zrób to w sposób przemyślany. Zajmij dobrą pozycje, najlepiej jest poczekać (jeśli mamy taką możliwość) aby przeciwnik wystrzelił swoje umiejętności (chociaż jedną, ponieważ podczas naszego ataku nawet nie będzie miał czym się bronić), a następnie przystąpić do ataku na niczego niespodziewającą się ofiarę.

5. Sygnalizuj w którą stroną podążasz. Jeżeli masz zamiar wpaść na mida PINGUJ "PRZYBYWAM", zasygnalizuj to swojemu koledze z drużyny, który gra na środku. Ten chłopak skupiony na farmieniu może Cie nie zauważyć i i nie zareagować na Twój gank co jest równoznaczne z tym, że będzie on mało skuteczny.


Pozdrawiam was wszystkich! Zabawmy Sie